چکیده :

توسعه همواره واژه ای بوده است که در دهه های اخیر در میان ادبیات علوم اقتصادی و سیاسی ایران بسیار رایج گردیده است و این توسعه هر روز که به جلوتر می رویم ابعاد و پیچید گی های خاص خود را پیدا کرده استت ییتی از واژه هتای جدیتد در حوزه علوم اقتصادی، توسعه خوشه های کسب و کار 1 می باشد که از سال 1731 به طور جدی ولی غیر آکادمیك وارد ادبیتات علوم توسعه ای کشور گردیده است سیاست کلی نظام در خصوص توسعه کشور حمایت ویژه از راهبرد ایتن نتوت توستعه متی باشد ولی به دلیل نو بودن مفاهیم و ادبیات آن برای بیشتر مدیران اجرایی در گیر کار های توسعه ای و همچنین فقدان سند استراتژی توسعه خوشه های کسب و کار در مقیاس ملی باعث کند ی و پیشرفت این نوت توسعه و غالبتا درگیتری ستازمان های اجرایی بر سر مفاهیم این نوت توسعه گردیده است خوشه های صادرات محور خوشه های کار گرا خوشه های تعاون – – محور خوشه های صنعتی خوشه های کشاورزی محور همگی جز واژه های هستند بر اثر نبود یك ادبیتات واحتد در بتین - - سازمان های اجرایی کشور به وجود آمده و هرکدام به دنبال ساز و کار های خاص خود می باشتند .ییتی از راه هتای اجترای توسعه خوشه های کسب وکار نگاه وتدبیر وتدبر در دستاورد سایر کشور ها می باشد صنعت گردشگری ییی از فرصتت هتای خوب برای ایجادکسب وکارهای جدید واشتغال در کشور ما میباشد به گفته آمار و سازمان هتای جهتانی متتولی گردشتگری جمهوری اسلامی ایران جزو ده فرصت اول گردشگری جهان می باشد دراین مقاله به بررسی تجربته کشتور اردن در توستعه خوشه گردشگری و اسناد توسعه این کشور در حوزه خوشه گردشگری می پردازیم

کلید واژگان :

توسعه منطقه ای ؛ اردن ؛ خوشه گردشگری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک