چکیده :

با توجه به اهمیت روز افزون کارآفرینی و در مفهوم اقتصادی آن که اخلاق در کسب و کار را نیز در بر می گیرد که در این راستا اهمیت اخلاق را می بینیم و از طرفی هم که تعامل بین کارآفرینی و اخلاقیات بیش از پیش مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است، اشتیاق تدوین این مقاله را حاصل گردید. با توجه به ناملایمات مشاهده شده در محیط های کسب و کار و عدم توجه به عملگرهای اخلاقی و عدم نمود اخلاق در رفتارهای افراد در محیط کسب و کار در بازارهای اسلامی و گسترش کسب و کارها و تمایلات به سمت سود و کسب جایگاه مادی در اقتصاد و بروز مشكلات جدید که حتی سلامتی جسمی و روانی افراد را تهدید نموده است )اعم از کارکنان و مشتریان( برآن شدیم در این مقاله مروری به تبیین اهمیت اخلاق و جایگاه آن در نقش کارآفرینان در جامعه پرداخته و تعاریف و تحقیقات انجام یافته را بررسی نماییم و از آنجا که هدف نهایی اقتصاد حفظ انسانیت و اخلاق است و مجموعه نظارت های درونی افراد، سنت های اجتماعی بازار، قواعد شریعت و مقررات دولت ساماندهی اخلاق کسب و کار را برعهده دارند وکوچكترین خدشه در اخلاق همه چیز را از بین می برد. التزام به اخلاق می تواند کسب و کار را در مسیر بهبود کارآیی امور اقتصادی سوق دهد ما در این مطالعه، مقالات مرتبط با اخلاقیات و کارآفرینی را مورد بازنگری قرار دادیم و با استفاده از ادبیات موجود به بررسی و تحلیل فصل مشترک بین این دو موضوع پرداختیم.برای این منظور از روش کتابخانه ای توصیفی استفاده شد تا دیدگاه جدیدی را در این حوزه بررسی کرده باشیم.

کلید واژگان :

کارآفرینی، اخلاق اسلامی، تئوری های اخلاقی، تاثیراخلاق در کسب و کار



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک