چکیده :

زمينه وهدف : با توجه به فضاي رقابتي شديد بين مراكز خدمات درماني در دنياي امروز و ضرورت كاهش هزينه ها مراكز خدمات درماني جهت افزايش سود و همچنين در نظر داشتن نظر مراجعه كنندگان و ارزش مد نظر آنها در خدمات درماني اين مقاله به ارايه مدلي مفهومي كه كاهش دهنده هزينه هاي خدمات بيمارستاني با حفظ و ارتقاي كيفيت وهمچنين افزايش ارزش در نظر مراجعه كنندگان و بيماران مي باشد . روش تحقيق : اين مقاله با تكيه بر مطالعات كتابخانه اي و استفاده از نظر خبرگان و صاحب نظران در حوزه هاي مهندسي ارزش و توسعه عملكرد كيفيت ابتدا مدلي مفهومي ساخته گرديد ومدل ساخته شده در يكي از بيمارستان هاي تامين اجتماعي مورد درستي آزمايي و آزمون قرار گرفت . نتيجه گيري : نتايج حاصل از بررسي در بيمارستان ضمن تاييد مدل به عنوان يك مدل كارآمد بار ديگر تاكيد كرد تكنيك توسعه عملكرد كيفيت با توجه به نيازها و خواستهاي مشتريان عملكرد محصول/خدمت را بهبود ميدهد. در مقابل مهندسي ارزش بر كاهش هزينههاي محصول/خدمت نمركز دارد، بدون اينكه خللي در كيفيت يا عملكرد آن وارد شود. تلفيق دو تكنيك مهندسي ارزش و توسعه عملكرد كيفيت ، بطور همزمان به كاهش هزينهها و بهبود عملكرد/كيفيت محصول/خدمت منجر ميشود.

کلید واژگان :

فرآيند طراحي محصول، مهندسي ارزش، , توسعه عملكرد كيفيت ، تلفيق مهندسي ارزش و توسعه عملكرد كيفيت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک