زمينه وهدف : با توجه به فضاي رقابتي شديد بين مراكز خدمات درماني در دنياي امروز و ضرورت كاهش هزينه ها مراكز خدمات درماني جهت افزايش سود و همچنين در نظر داشتن نظر مراجعه كنندگان و ارزش مد نظر آنها در خدمات درماني اين مقاله به ارايه مدلي مفهومي كه كاهش دهنده هزينه هاي خدمات بيمارستاني با حفظ و ارتقاي كيفيت وهمچنين افزايش ارزش در نظر مراجعه كنندگان و بيماران مي باشد . روش تحقيق : اين مقاله با تكيه بر مطالعات كتابخانه اي و استفاده از نظر خبرگان و صاحب نظران در حوزه هاي مهندسي ارزش و توسعه عملكرد كيفيت ابتدا مدلي مفهومي ساخته گرديد ومدل ساخته شده در يكي از بيمارستان هاي تامين اجتماعي مورد درستي آزمايي و آزمون قرار گرفت . نتيجه گيري : نتايج حاصل از بررسي در بيمارستان ضمن تاييد مدل به عنوان يك مدل كارآمد بار ديگر تاكيد كرد تكنيك توسعه عملكرد كيفيت با توجه به نيازها و خواستهاي مشتريان عملكرد محصول/خدمت را بهبود ميدهد. در مقابل مهندسي ارزش بر كاهش هزينههاي محصول/خدمت نمركز دارد، بدون اينكه خللي در كيفيت يا عملكرد آن وارد شود. تلفيق دو تكنيك مهندسي ارزش و توسعه عملكرد كيفيت ، بطور همزمان به كاهش هزينهها و بهبود عملكرد/كيفيت محصول/خدمت منجر ميشود.
کلید واژگان :فرآيند طراحي محصول، مهندسي ارزش، , توسعه عملكرد كيفيت ، تلفيق مهندسي ارزش و توسعه عملكرد كيفيت
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6164028012634848
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس ملی حسابداری ، مدیریت و صنایع ایران
- برگزار کنندگان : انجمن علمی پژوهشی دانش پژوهان بوعلی سینا و مرکز همایش ها و کنفرانس های فرازاندیشان بوعلی سینا
- تاریخ ثبت : 1400/10/02 20:52:07
- ثبت کننده : سید کامران یگانگی
- تعداد بازدید : 226
- تعداد فروش : 0