چکیده :

امروزه توجه به عواملی روانی، پشتیبانی و شرایط کاری کارکنان، نقش مهمی را در تداوم کاری دارند. از سوی دیگر، وجود حجم کاری زیاد در سازمان‌ها و مراکز خدمات عمومی، شرایط سخت و پیچیده‌ای را برای کارکنان ایجاد می‌کند. در این راستا، هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین حمایت سازمانی ادراک‌شده، هوش هیجانی، فرسودگی شغلی و رضایت شغلی تعیین گردید و جامعه آماری پژوهش، کارکنان پُست‌بانک‌های فعال در سطح شهر تبریز انتخاب شد. پژوهش حاضر به صورت کمی است و به دلیل اینکه به بررسی رابطه بین متغیرها می‌پردازد از نوع همبستگی است. در فرایند انجام پژوهش، از نظرات 131 نفر از کارکنان پُست‌بانک‌های مورد مطالعه جهت گردآوری داده‌های پژوهش استفاده شد. خروجی‌های حاصل از نرم‌افزار SPSS نشان می‌دهد که بین متغیرهای پژوهش، روابط معنادار وجود دارد. به‌طورکلی، فرسودگی شغلی منجر به کاهش حمایت سازمانی، هوش هیجانی و رضایت شغلی می‌شود. از سوی دیگر، هوش هیجانی بالا، می‌تواند رضایت شغلی بیشتری را منجر شود. همچنین، باید توجه داشت که وجود حمایت سازمانی ادراک‌شده، منجر به کاهش فرسودگی شغلی و افزایش هوش هیجانی و رضایت شغلی کارکنان پُست‌بانک‌های مورد مطالعه می‌شود.

کلید واژگان :

حمایت سازمانی ادراک‌شده، فرسودگی شغلی، هوش هیجانی، رضایت مشتری، پُست‌بانک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک