کارآفرینی فرهنگی و هنری بهواسطه اینکه دارای اقبال عمومی و مخاطبان فراوانی هستند، نیازمند نوعی کارآفرینی متفاوت و اثربخش دارد. واقعیت قضیه این است که رشد و بالندگی هر جامعه نیازمند تقویت زیرساختهای کارآفرینی است، بسترهایی که اگر مستحکم باشد میتواند مرهم خیلی از دردها و آلام جامعه باشد. اگر در مسیر اقدامات مراکز علمی و کاربردی، همقدمی و هم قلمی مسئولین و دانش آموختگان رقم بخورد میتوان اتفاقات بزرگی را در راستای اشتغال شاهدبود. مراکز علمی و کاربردی در کنار آشناسازی دانش آموختگان به دانش و مجهز کردن آنان به مهارتهای حرفهای میتوانند جامعه را به اهداف عالیه در زمینه اشتغال آفرینی مدنظر رسانند. هدف از انجام تحقیق حاضر، نقش جایگاه کارآفرینی فرهنگی و هنری بر اشتغال دانش آموختگان (مطالعه موردی: دانش آموختگان مرکزعلمی وکاربردی فرهنگ و هنر واحد 2 مازندران) ، در بازده زمانی 1398 الی 1400 تعیین شده است. دراین پژوهش ابتدا با استفاده از پرسشنامه معتبر اشتغال دانش آموختگان ، اطلاعات مورد نیاز جهت بررسی فرضیات جمع آوری شد. برای سـنجش گویه¬های تحقیق از مقیاس پنج گزینه ای لیکرت و برای سنجش پایایـی از ضریب آلفـای کرونباخ اسـتفاده گردیده و بدیـن منظور، نمونه اولیه 15 پرسشنامه، پیش آزمون شد. پس از جمع آوری پرسشنامه ها از آزمودنی ها، به عنوان نمونه آماری؛ اطلاعات حاصل را با استفاده از آزمون t و همبستگی با بهره گیری از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. براساس یافته های پژوهش اشتغال پذیری دانش آموختگان مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر واحد 2 مازندران از دیدگاه جامعه آماری در سطح مطلوب ارزیابی می شود. و رابطه معنی داری بین دو متغیر مذکور در فرضیه وجود دارد بنابراین فرض H1 تائید و فرض H0 رد می گردد. به عبارتی بين کارافرینی فرهنگی و هنری بر اشتغال دانش آموختگان در مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر واحد 2 مازندران رابطه معنا داري وجود دارد. در حالت کلی فرضیه پژوهش تأیید می گردد.
کلید واژگان :کارآفرینی، اشتغال، فرهنگی و هنری ، دانش آموختگان
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک