چکیده :

مدیریت ارتباط با مشتری یک مفهوم یا استراتژی دقیق برای تقویت روابط با مشتریان و در عین حال کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری و سودآوری در تجارت است. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ایده‌آل، مجموعه‌ای متمرکز از تمام منابع داده یک سازمان است و یک دیدگاه اتمیستی (جزئی) زمان واقعی از اطلاعات مشتری را فراهم می‌کند. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، گسترده و قابل‏توجه است اما می‌تواند برای تجارت‌های کوچک و همچنین شرکت‌های بزرگ به‌عنوان هدف اصلی برای کمک به مشتریان، کارآمد باشد. هتلهاي امروزي از طریق تجزیه و تحلیل چرخه زندگی مشتري به افزایش ارزش مشتري دست یافته‏اند. ابزارها و فناوری‏هاي انبار داده، داده‏کاوي و دیگر تکنیک‏هاي مدیریت ارتباط با مشتري، روش‏هایی هستند که فرصت‏هاي جدیدي را براي تجارت فراهم کرده‏اند. در واقع دیدگاه محصول‏محوري جاي خود را به مشتري‏محوري داده است. بنابراین با جمع‏آوري داده‏هاي مربوط به مشتري و تصمیم‏گیري براساس الگوهاي استخراج‏شده از روابط پنهانِ میان داده‏ها به وسیله ابزار داده‏کاوي، می‏توان به خواسته مشتري محوري خود، جامه عمل پوشاند. CRM با راه‏هاي جدید تعامل با مشتریان سر و کار دارد که بازگشت سرمایه بالاتري را براي کسب و کارها از طریق ارتقاء فرآیندهاي مشتري‏گرا از قبیل فروش، بازاریابی و سرویس‏دهی به مشتري، وعده می‏دهد. داده‏کاوي تکنیک‏هایی براي خودکارکردن کشف الگوهاي مرتبط در پایگاه‏هاي داده، به هتل‏ها کمک می‏کند که با شناسایی و پیش‏بینی نیازهاي مشتریان در سراسر چرخه زندگی مشتري، ارتباطات شخصی و سودبخش با مشتریان برقرار کنند.

کلید واژگان :

تکنیک‏های داده‏کاوی، مدیریت ارتباط با مشتریان، CRM، هتل



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک