مدیریت ارتباط با مشتری یک مفهوم یا استراتژی دقیق برای تقویت روابط با مشتریان و در عین حال کاهش هزینه و افزایش بهرهوری و سودآوری در تجارت است. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ایدهآل، مجموعهای متمرکز از تمام منابع داده یک سازمان است و یک دیدگاه اتمیستی (جزئی) زمان واقعی از اطلاعات مشتری را فراهم میکند. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، گسترده و قابلتوجه است اما میتواند برای تجارتهای کوچک و همچنین شرکتهای بزرگ بهعنوان هدف اصلی برای کمک به مشتریان، کارآمد باشد. هتلهاي امروزي از طریق تجزیه و تحلیل چرخه زندگی مشتري به افزایش ارزش مشتري دست یافتهاند. ابزارها و فناوریهاي انبار داده، دادهکاوي و دیگر تکنیکهاي مدیریت ارتباط با مشتري، روشهایی هستند که فرصتهاي جدیدي را براي تجارت فراهم کردهاند. در واقع دیدگاه محصولمحوري جاي خود را به مشتريمحوري داده است. بنابراین با جمعآوري دادههاي مربوط به مشتري و تصمیمگیري براساس الگوهاي استخراجشده از روابط پنهانِ میان دادهها به وسیله ابزار دادهکاوي، میتوان به خواسته مشتري محوري خود، جامه عمل پوشاند. CRM با راههاي جدید تعامل با مشتریان سر و کار دارد که بازگشت سرمایه بالاتري را براي کسب و کارها از طریق ارتقاء فرآیندهاي مشتريگرا از قبیل فروش، بازاریابی و سرویسدهی به مشتري، وعده میدهد. دادهکاوي تکنیکهایی براي خودکارکردن کشف الگوهاي مرتبط در پایگاههاي داده، به هتلها کمک میکند که با شناسایی و پیشبینی نیازهاي مشتریان در سراسر چرخه زندگی مشتري، ارتباطات شخصی و سودبخش با مشتریان برقرار کنند.
کلید واژگان :تکنیکهای دادهکاوی، مدیریت ارتباط با مشتریان، CRM، هتل
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6167732247043313
- سال انتشار : 1400
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سیزدهمین کنفرانس ملی علوم و مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- برگزار کنندگان : موسسه علمي تحقيقاتي كومه علم آوران دانش
- تاریخ ثبت : 1401/12/06 14:24:30
- ثبت کننده : محمدکاظم بشکنی
- تعداد بازدید : 82
- تعداد فروش : 0