چکیده :

چکیده این مطالعه با هدف بررسی رابطه افکار نوآورانه و مسئولیت پذیري اجتماعی با انگیزه کارآفرینی در بین دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان صورت گرفته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ همبستگی است که به صورت مقطعی در سال1398 در بین کلیه دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان گرفته است به تعداد(19000 نفر) که از این تعداد 377 نفر به صورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای و طبق فرمول کوکران برای حجم نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده‌ها از سه پرسشنامه افکار نوآورانه والنسیا و همکاران (2010) ، پرسشنامه مسئولیت پذیري اجتماعی کارول (2003) و پرسشنامه انگیزه کارآفرینی تائورمینا و همکاران (2007) استفاده گردیده است. پرسشنامه افکار نوآورانه با 12 سوال و روایی و پایایی به ترتیب 91/0 و 86/0پرسشنامه مسئولیت پذیري اجتماعی با 25 سوال و روایی و پایایی به ترتیب 89/0 و 87/0، پرسشنامه انگیزه کارآفرینی با 8 سوال و روایی و پایایی به ترتیب 90/0 و 89/0 گردیده است. تمام تجزیه و تحلیل‌های آماری از طریق نرم‌افزار کامپیوتری SPSS انجام گرفته است. سطح معنی‌داری آزمون 05/0 = α می‌باشد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که 1- بین افکار نوآورانه با انگیزه کارآفرینی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان رابطه معنی داری وجود دارد. 2- بین مسئولیت پذیري اجتماعی با انگیزه کارآفرینی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان رابطه معنی داری وجود دارد.

کلید واژگان :

واژه‌های کلیدی: افکار نوآورانه ، مسئولیت پذیري اجتماعی، انگیزه کارآفرینی ،دانشگاه شهید باهنر، استان کرمان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک