چکیده :

هدف از این پژوهش تدوین مدل ابعاد شکل گیری نگرش کارآفرینانۀ ورزشی جهت دستیابی به توسعه پایدار است. روش این پژوهش کیفی، و با استفاده از استراتژی تحلیل محتوای پنهان انجام شد. داده های تحقیق در خلال تحلیل محتوای مصاحبه 30 کارآفرین برتر جهان در حوزه های مختلف بدست آمد فیلم مصاحبه های این کارآفرینان از وب سایت آپارات دانلود گردید؛ ابعاد کارآفرینی ورزشی موثر بر توسعه پایدار به روش تحلیل محتوای پنهان با استفاده از نرم افزار MAXQDA نسخه Pro12 شناسایی شدند. یافته های تحقیق نشان دادند که نقطه ی اشباع در نمونه ی کیفی هدفمند ما ایجاد 16 گزاره یا کد اولیه متفاوت با 32 فراوانی می کند و همچنین چهار مقوله ی )کسب و کار، محتوای ایده، انگیزشی و توسعه ای( به عنوان ابعاد شکل گیری نگرش کارآفرینانۀ ورزشی جهت دستیابی به توسعه پایدار شناسایی می شوند. نتیجه گیری می شود که به منظور دستیابی به توسعه پایدار مسئولین باید ابعاد مذکور را در بدنه ی ورزش به کار گیرند تا با خلق کارآفرینی و رونق بازار کسب و کار زمینۀ دستیابی به توسعه پایدار فراهم شود

کلید واژگان :

کارآفرینی ورزشی، توسعه پایدار، کسب و کار، محتوای ایده، توسعه ای.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک