چکیده :

پداگوژی یا تعلیم و تربیت، مطالعه روش های تدریس، از جمله اهداف آموزش و راه هایی که از طریق آن می توان به چنین اهدافی دست یافت. این رشته به شدت بر روانشناسی تربیتی متکی است که نظریه های علمی یادگیری را در بر می گیرد و تا حدی بر فلسفه تعلیم و تربیت که اهداف و ارزش آموزش را از منظر فلسفی در نظر می گیرد. این تحقیق با هدف تهیه و تنظیم برنامه درسی و آموزشی گروه شغلی مسئول ایمنی و حفاظت فنی در سال 1401 بر اساس الگوی دوره پداگوژی انجام گردید. در این تحقیق از روش مراحل مختلف چرخه آموزشی گروه شغلی مسئول ایمنی و حفاظت فنی به عنوان یک نمونه از استاندارد سازمان فنی و حرفه ای استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که مسئول ایمنی و حفاظت فنی می تواند سه وظیفه اصلی شامل ارزیابی و مدیریت ریسک، تدوین HSE Plan و تجزیه و تحلیل حوادث داشته باشد. شناسایی خطرات، بازرسی و کنترل، نیازسنجی آموزشی، تدوین دستورالعمل ها، تنظیم گزارش ها و تدوین گزارش حوادث از وظایف فرعی مسئول ایمنی و حفاظت فنی هستند. توانایی اجرای دستورالعمل های ایمنی و بررسی عدم انطباق های ایمنی، توانایی بازرسی به روش چک لیست ها و فرم ها، توانایی تهیه و تدوین انواع گزارش های ایمنی و توانایی تحلیل آمار و شاخص های حوادث از انواع مهارت های شغلی این گروه شغلی می باشند. در این تحقیق برای برنامه آموزشی مسئول ایمنی و حفاظت فنی 4 هفته درنظر گرفته شد که به ازای هر هفته 8 ساعت آموزش عمومی و تخصصی برنامه ریزی شد که با توجه به استاندارد سازمان فنی و حرفه ای ارائه شده است. ارزشیابی تکمیلی به روش آزمون چند گزینه ای انجام شد. روش تدریس نیز به صورت توضیحی و پرسش و پاسخ انتخاب گردید.

کلید واژگان :

پداگوژی، طرح درس، برنامه ریزی آموزشی، ایمنی و حفاظت فنی، استاندارد مشاغل



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک