امروزه دانشجویان و دانش آموزان با مسائل و مشکلات پیچیده تری نسبت به دهه های گذشتته رو بته رو هستتند، ترییترات در ستب زندگی اجتماعی و روابط خانوادگی، آنها را با چالش های جدیدی مواجه ساخته است. بعضی از مشکلات مهم ویژه دانشتجویان شتامل فشار زمانی، ترس از شکست، دست و پنجه نرم کردن برای استقرار هویت، فشار برای برتری تحصیلی و رقابت است. آموزش و عملکترد تحصیلی ی منبع مهم از استرس واضطراب برای دانشآموزان و دانشجویان است. تأثیر این استرس متداوم مربتوب بته تحصتیلات بتر زندگی محصلین و عواقب روانشناختی آن به طور جامع مورد بررسی قرار نگرفته است. بنابراین، در ایتن مطالعته کته بته روش متروری صورت گرفته، تأثیر استرس مرتبط با تحصیلات بر عملکرد تحصیلی، سلامت روانی و رفاه دانشآموزان مورد بررسی قرار میگیرند. ایتن بررسی ادبی بر جایگاه حائز اهمیت استرس مرتبط با تحصیلات برای دانشآموزان متوسطه و دانشجویان تأکید میکند. استترس متداوم مرتبط با تحصیلات به طور منفی بر قابلیت یادگیری دانشآموزان، عملکرد تحصیلی، دستیابی به آمتوزش و اشتترا ، کیفیتت و میتزان خواب، سلامت جسمی، سلامت روانی و عواقب مصرف مواد تأثیر منفی داشته است. افزایش مهارتهتا و تواناییهتای متدیریت استترس دانشآموزان هدف مهمی برای ترییر است.
کلید واژگان :استرس تحصیلی، افسردگی، اضطراب آزمون، محیط های تحصیلی.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6168613239355323
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دوازدهمین کنفرانسبین المللی پژوهشهایمدیریتو علوم انسانی در ایران
- برگزار کنندگان : دانشگاه ها و انجمن های علمی وزارت علوم
- تاریخ ثبت : 1402/03/17 14:36:33
- ثبت کننده : فرشید رستم زاده
- تعداد بازدید : 64
- تعداد فروش : 0