چکیده :

تحقیق مزبور براساس اهداف تحقیق از نوع کاربردی میباشد. از نظر روش اجرای تحقیق، از نوع توصیفی است .جامعة آماری مورد نظر در این تحقیق ، معلمان و دانش آموزان مدارس واقع در شهر کشاورز، میباشند. از آن جایی که تنها تعداد معلمان و دانش آموزان، قابل شناسایی و شمارش بودند و از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است . که با توجه به مطالب مذکور بیشترین تعداد نمونة آماری 50 نفر انتخاب شد .نتایج بدست آمده نشان داده است: محل زندگی دانش آموزان تاثیر بر پیشرفت تحصیلی آنان دارد و در واقع رابطه معناداری بین آنها وجود دارد. هدف این پژوهش, بررسی نقش محل زندگی در مدرسه و خودپنداره تحصیلی در اشتیاق تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهر کشاورز است. برای جمع آوری داده های پژوهش از پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه ,خودپنداره تحصیلی و اشتیاق تحصیلی استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که کیفیت زندگی هم به طور مستقیم و هم به طور غیرمستقیم از طریق خودپنداره تحصیلی بر اشتیاق تحصیلی تاثیر می گذارد. همچنین خودپنداره تحصیلی به طور مستقیم بر اشتیاق تحصیلی تاثیر می گذارد. بهترین مسیر برای پیش بینی اشتیاق تحصیلی, مسیر کیفیت زندگی در مدرسه به اشتیاق تحصیلی بوده است. بنابراین, می توان نتیجه گرفت که کیفیت زندگی در مدرسه و خودپنداره تحصیلی از متغیرهای مهم و مرتبط با تحصیل دانش آموزان هستند.

کلید واژگان :

محله، زندگی، پیشرفت تحصیلی.شهرستان کشاورز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک