چکیده :

در آموزش و پرورش معاصر نه تنها مقدار یادگیری بلکه یادگیری بهتر دارای اهمیت است(فرهوش و همکاران :۱۳۹۱ ۲۹۸) امروزه روش های متعددی برای آموزش وجود دارد اینکه کدام روش تدریس را انتخاب کنیم اجرایی نماییم وابسته به موقعیت و توانایی ما در اجرای آن می باشد(گل اف روز شهری،خاقانی زاده:۱۳۸۸ ۱۶۱) از مراحل مهم در طراحی آموزش انتخاب روش تدریس است مدرس باید با توجه به طبیعت فراگیران محتوای موضوع و محدودیت زمانی روشی را برای تدریس انتخاب کند تدریس به روش سخنرانی سابقه ای طوالنی در نظامهای آموزشی دارد(گل افروز شهری،خاقانی زاده:۱۳۸۸ ۱۶۱) برای تغییرات مهم در یادگیری باید به شیوه عرضه محتوا هم توجه کرد مطلوبیت یک برنامه آموزشی در گرو اصالح فرآیند آموزشی و انتخاب روش تدریس مناسب است(سمیعی زفرقندی :۱۳۹۵ ۸۲)

کلید واژگان :

انگیزش پیشرفت دانش آموزان-علوم تجربی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک