چکیده :

يكي از مواردي كه همواره توجه روانشناسان، وحققان و دانشمندان را به خود جلب مي كند تاثير تغذيه صحيح و درست بر انواع كاركردهاي رواني مي باشد.در تحقيق حاضر سوال زير مورد بررسي قرار گرفت: آيا تغذيه بر يادگيري و پيشرفت تحصيلي تاثير دارد يا خير؟ با توجه به شواهد و قرايني كه در بيان كلي مسئله مطرح گرديد، فرض زير را مطرح كرديم تغذيه بر يادگيري دانش آموزان تاثير مستقيم دارد. پژوهش حاضر براي بررسي ميزان تاثير تغذيه بر يادگيري، از بين دانش آموزان مقطع پنجم ابتدايي مدرسه ظفر ارومیه ، تعدادي را به طور تصادفي انتخاب نموديم و روي آنها پژوهشي را انجام داديم . در اين تحقيق از معدل پايان ترم دانش آموزان انتخاب شده براي بررسي هدف اين تحقيق استفاده شده است. تجزيه و تحليل يافته ها نشان مي دهد كه تفاوت معنا داري بين سطح يادگيري دانش آموزاني كه از تغذيه مناسب استفاده كرده اندو دانش آموزاني كه از تغذيه مناسب بي بهره بوده اند وجود دارد.همچنين سطح يادگيري در دانش آموزاني كه تغذيه شده اند بالاتر ازسطح يادگيري دانش آموزاني است كه از تغذيه مناسب استفاده نمي كردند.

کلید واژگان :

تغذیه ، یادگیری ، پیشرفت تحصیلی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک