درس تربیت بدنی از جمله دروسی است که وابستگی زیادی به امکانات و وسایل کمک آموزشی دارد. معلم با کمک وسایل و امکانات آموزشی می تواند در کمترین زمان، بیشترین محتوا را به صورت واقعی تر و ملموس برای دانش آموزان تشریح نماید. در انتخاب مواد و منابع آموزشی باید به ویژگی های فردی، سطح دانش و نیازهای یادگیرندگان ، علایق دانش آموزان، جذاب بودن و معتبر بودن مواد و منابع یادگیری توجه نمود. و آن چه در گروه بندی دانش آموزان در کلاس درس تربیت بدنی حائز اهمیت است، توجه به مهارت و قد و وزن دانش آموزان است که معلم با شناخت هوشمندانه خود از دانش آموزان بتواند آنها را در گروه های همگن قرار دهد. با گروه بندی مناسب، دانش آموزان در طول انجام بازی و تمرینات گروهی می توانند علاوه بر ارتقای سطح توانایی و مهارت های خود به ارزش های اخلاقی و اجتماعی همچون کار گروهی، احترام به خود و دیگران، تمرین رهبری و.. نائل آیند. فعالیت های یادگیری انتخاب شده نیز باید با نیازها، علایق، معلومات و تجارب فعلی دانش آموزان سازگار بوده و فرصت لازم را برای تمرین مهارت های درس تربیت بدنی در اختیار آنها قرار دهد همچنین در انتخاب فعالیت های یادگیری به آمادگی شناختی، جسمی و عاطفی آنها به اندازه کافی توجه شود .
کلید واژگان :انگیزه ، بازی ، ورزش ، دانش آموزان، شناختی .
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6168950367460910
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی مدیریت روانشناسی و علوم رفتاری
- برگزار کنندگان : دانشگاهها و مراکز علمی
- تاریخ ثبت : 1402/04/25 15:04:34
- ثبت کننده : فرشید رستم زاده
- تعداد بازدید : 94
- تعداد فروش : 0