چکیده :

هدف تحقیق بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر بازی و قصه گویی بر بهبود روابط اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی مدرسه شهید شفیع پور سال 1402-1401. روش پژوهش از نوع آزمایشی با پیش آزمون- پس آزمون و گروه کنترل می‌باشد. به همین منظور 48 نفر از دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی مدرسه شهید شفیع پور سال 1402-1401 شهرستان ارومیه (32 نفر گروه‌های آزمایشی و 16 نفر گروه کنترل) با روش نمونه گیری خوشه‌ای تصادفی انتخاب شدند. از پرسشنامه قدرت ارتباطات (روابط اجتماعی) و میانگین معدل تحصیلی و پرسشنامه پیشرفت تحصیلی‌فام و تیلور (EPT) – ایکشو استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که برای استفاده از بازی و قصه گویی به طور معناداری باعث افزایش پیشرفت تحصیلی و بهبود روابط اجتماعی در گروه‌های بازی و قصه گویی شد. در نتیجه استفاده از روش‌های بازی و قصه گویی، با از بین بردن موانع پیشرفت تحصیلی و گوشه گیری، موجب افزایش پیشرفت در تحصیل و روابط اجتماعی می‌شود.

کلید واژگان :

بازی، قصه گویی، پیشرفت تحصیلی و روابط اجتماعی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک