در عصری که تغییر مداوم و عدم اطمینان از مهمترین ویژگیهای آن است و کسب و کارها هر روز با مسائل جدید و ناشناختهای از جنس آینده روبهرو هستند، چگونه میتوان برای آینده ی سازمانها برنامهریزی کرد. این پژوهش در پی تبیین رابطه ی تدوین استراتژی آینده آزمایی و توسعه ی پایدار مدیریت در سازمانها است. پژوهش حاضر، روش آینده آزمایی را به عنوان رویکردی برای ساختارمند کردن تفکر جمعی یا گروهی، به منظور درک بهتر الزامات آینده کسب و کار معرفی میکند . این مقاله از نوع تحقیقات توسعه ای و مروری بوده و روش انجام آن پیمایشی و مطالعات کتابخانه ای و همچنین ابزار گردآوری اطلاعات نیز به شیوه ی فیش برداری بوده است . همچنین در این تحقیق، پس از برشمردن انواع آینده در بحث آیندهآزمایی، دو رویکرد مربوط به این بحث، یعنی رویاپردازی و سناریوپردازی، تشریح میشود . در پایان نیز نتیجه گیری میشود که بین تدوین یک استراتژی آینده آزمایی و توسعه پایدار مدیریت در سازمانها رابطه معناداری وجود دارد.
کلید واژگان :آینده پژوهی، آینده آزمایی، توسعه پایدار
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک