چکیده :

در عصر رقابت هر چقدر بیشتر به پیش می رویم ، اهمیت تبلیغات ، ابزارهای تبلیغاتی و نقش آن در موفقیت های کسب وکار در صحنه های مختلف زندگی بشر پر رنگ تر می شود . در گذشته ، مقوله تبلیغات صرفاً در حوزه های تجاری و بازرگانی مورد استفاده قرار میگرفت . اما امروزه بدلیل دستاورد های ارزشمندی که از مطالعات مربوط به چیستی و چرایی تبلیغات بدست آمده ، در بخشهای مختلف دیگر از جمله تعاملات سیاسی نیز ، از این مهم ، با توجه خاص به مفاهیم و الگوهای مطرح در علم بازاریابی ، استفاده وافر میشود . در این راستا پژوهش حاضر به بررسی تأثیر پایگاه های تبلیغاتی مجازی بر رفتار رای دهندگان در انتخابات پرداخته است . لذا به منظور سنجش متغیرهای پژوهش و بررسی مدل پژوهش ، میزان تاثیر پایگاه های تبلیغاتی مجازی بر رفتار رای دهندگان در بین اعضای نمونه آماری (382 نفر) مورد مطالعه قرار گرفته است . ابزار مورد استفاده در مطالعه‌ ی میدانی ، پرسشنامه محقق‌ساز بوده که جهت تعیین پایایی ، از آلفای کرونباخ استفاده و عدد 789/0 بدست آمده است . این پژوهش بر حسب هدف ، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده‌ها ، از نوع توصیفی-پیمایشی است . جهت تحلیل داده‌ها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و آزمون t تک گروهی استفاده شده که یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که تشکیل پایگاه های تبلیغاتی مجازی بر رفتار رای دهندگان در انتخابات تاثیر معناداری دارد . نتایج این پژوهش، به فعالین سیاسی و احزاب قانونی در کشور کمک می‌کند تا سرمایه گذاری های تبلیغات انتخاباتی و سیاسی خود را با اطمینان بیشتری به سمت و سوی پایگاه های تبلیغاتی مجازی سوق دهند.

کلید واژگان :

کمپین های تبلیغاتی، تبلیغات سیاسی، تبلیغات مجازی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک