فرآیند مدیریت بحران و بلایا از چند مرحله شامل ارزیابی ریسک استراتژیک، آماده سازی و برنامه ریزی، واکنش موثر و بهبود، و ارزیابی پس از بحران تشکیل شده است. برای کسانی که با چنین تهدیداتی روبرو هستند، درک و اجرای پاسخ های مناسب برای هر مرحله ضروری است. سازمانهای خدمات عمومی به طور فزایندهای با وظایف و مسئولیتهای دیگری که از لحاظ سازمانی بخشی از حوزه اصلی آن¬ها نبوده، دچار چالش میشوند. سازمانهای خدمات عمومی در حال حاضر مجبور به فعالیت در محیطی با ناآرامی های سیاسی فزاینده و هرج و مرج اجتماعی هستند. از سوی دیگر رویدادهای بزرگ بین المللی اکنون بر محیط داخلی نیز تأثیر می گذارد. این سازمانها باید با رسانههای منفی، واکنشهای خصمانه عمومی، افزایش نظارت و پاسخگویی بیشتر مقابله کنند. سازمان های خدماتی در حال حاضر با هرج و مرج روزافزون سیاسی و اجتماعی، با ناآرامی های مدنی گسترده، تهدیدات داخلی و بین المللی تروریسم، قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی، شرایط اضطراری بهداشت عمومی، بلایای طبیعی و چالش های مختلف مرتبط با آب و هوا مواجه هستند. این شرایط لایه های بیشتری از مسئولیت را برای اولین پاسخ دهندگان و شرکای پشتیبانی مدنی آن¬ها ایجاد کرده است. همچنین مشکلات این سازمان ها با محدودیت های بودجه ای، انطباق بیشتر با مقررات و مسئولیت پذیری سازمانی تشدید می شود. به عبارت دیگر، از سازمان ها و ادارات انتظار می رود که با کمتر، خیلی بیشتر با خیلی کمتر، کارهای بیشتری انجام دهند.
کلید واژگان :مدیریت بحران، مدیریت سازمانی، فرآیند مدیریت بحران و بلایا، سازمانهای خدمات عمومی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6170515744478925
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین رویداد نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی 1402
- برگزار کنندگان : سازمان مدیریت بحران کشور
- تاریخ ثبت : 1402/10/23 18:20:44
- ثبت کننده : محمد ولایت زاده
- تعداد بازدید : 107
- تعداد فروش : 0