چکیده :

چکیده امروزه نیاز به کارآفرینی جهت ربودن گوي سبقت از رقبا در عصر تغییـرات فزاینـده و سـریع و یـافتن راه هـاي اسـتفاده مناسب و اعتلاي آن بیش از پیش احساس می گردد، یکی از عوامـل تاثیرگـذار در نهادینـه کـردن و اعـتلاي کـارآفرینی، سرمایه فکري است. این نوشتار مروري به صورت تئوریک به بحث در مورد سرمایه فکري و رابطه میـان آن بـا کـارآفرینی سازمانی که امروزه یکی از راهکارهاي برون رفت از مشکلات بر سر کسب و کارها و سازمان ها می باشـد، مـی پـردازد. در ابتدا مختصرا در خصوص سیر تکوین مفهوم پردازي و مفاهیم سرمایه فکري مطالبی ارائه شده است در ادامه نیز با توجـه به اهمیت درك مفهوم سرمایه فکري و مفاهیم ان و باور وجودي آن در شـکل گیـري و احتمـال موفقیـت فعالیـت هـاي کارآفرینانه در سازمان ها و مفاهیم آن مورد بررسی قرار می گیرد و نهایتا جهت ایجاد برقراري ارتباط مفهومی بین این دو موضوع نسبت به بررسی تفصیلی ابعاد سرمایه فکري و رابطه میان آن با کارآفرینی سازمانی اقدام شده است. واژگان کلیدي: کارآفرینی، سرمایه فکري، ابعاد سرمایه فکري، کارافرینی سازمانی

کلید واژگان :

کارآفرینی، سرمایه فکري، ابعاد سرمایه فکري، کارافرینی سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک