چکیده :

اندیشمندان بر اهمیت و نقش نیروی انسانی به عنوان عامل توسعه واقف بوده و بر آن تأکید دارند و مهم ترین سرمایه هر سازمان را نیروی انسانی آن می دانند. کارایی و توسعه هر سازمان نیز تا حد زيادي به كاربرد صحيح نيروي انساني بستگي دارد. موفقیت و کارآمدی منابع انسانی را وابسته به استفاده کارآمد از علوم رفتاری و شناخت مفاهیم مؤثر بر کارآمدی نیروی انسانی می دانند. از سویی توانایی برقراری ارتباط صحیح، یکی از مهارت های اساسی زندگی اجتماعی می باشد. در سازمانها ارتباط تار و پود سازمان را به هم پیوند می دهد و موجب یکپارچگی و وحدت سازمانی می گردد. ارتباطات فرایندی حیاتی و پویا در سازمان است و ارتباط مؤثر می تواند به يكي از مهمترین اهداف سازمانها تبدیل گردد. سازمانی که کارکنان آن با یکدیگر ارتباط موثر نداشته باشند نمی توانند توانمندی های لازم را برای اجرای وظایف خود کسب کنند و در هر حال انگیزه ی آنان نیز به تدریج کاهش پیدا می کند. مديران بايد روي راه هايي تمركز كنند تا بتوانند ارتباط خود را بهبود ببخشند و كارکنان با درك بهتر را پرورش دهند، تضاد و اختلافات را كم كنند و با تأثير رفتارها و نگرش ها بتوانند عكس العمل هاي مثبت كه منجر به موفقيت سازماني مي شود را حفظ كنند. لازمه این موارد برخورداری از مهارتهای ارتباطی کامل توسط کلیه کارکنان و مدیران سازمان است. هنگامی که افراد در محل کار به شکل مناسبی ارتباط برقرار نکنند، زمان را تلف کرده، منابع را هدر داده، در رسیدن به اهداف با شکست مواجه شده و روابط آنها با یکدیگر خراب می شود. هر چند تفاوت معنی داری بین میانگین های وضعیت موجود و وضعیت مطلوب حیطه های کلامی، شنودی و بازخوردی مهارت های ارتباطی مدیران ورزشی وجود دارد

کلید واژگان :

مهارتهای ارتباطی، رضایت شغلی، تعهد سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک