چکیده :

هدف این اثر هوش سازمانی بر اثربخشی سازمانی سازمان های بود. از این رو تحقیق از نوع تحلیلی می باشد که به روش پیمایشی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش را مدیران سازمان های ورزشی کشور تشکیل دادند. حجم جامعه آماری این پژوهش 700 نفر بود. 245 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شد. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسشنامه های هوش سازمانی (81/0) و اثربخشی سازمانی (91/0) بود. روش آماری توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج نشان می دهد که بین هوش سازمانی و اثربخشی سازمانی رابطه معنی داری و مثبتی وجود دارد. به طور کلی باید اذعان نمود از آنجا که توجه به بینش استراتژیک در سازمان موجبات انسجام سازمان را فراهم می آورد، از این رو لازمة برنامه ريزي صحيح در سازمان های ورزشی براي ارتقاي هوش سازمانی و اثربخشی سازمانی ضروري است، چرا که بهتر می توان چشم انداز روشن تری برای ورزش کشور متصور بود.

کلید واژگان :

اثربخشی سازمانی، سازمان های ورزشی، هوش سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک