چکیده :

هدف از انجام این تحقیق بررسی قابلیت های منابع انسانی بر بهره وری کارکنان شعب بانک ملت ارومیه می باشد،پژوهش حاضر از نظر هدف در حیطه تحقیقات کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش اجرا از نوع همبستگی و از لحاظ گرداوری اطلاعات در حوضه مطالعات میدانی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان شعب بانک ملت ارومیه به تعداد ۵۰۰ نفر می باشد. برای تعیین حجم نمونه از روش فرمول کوکران تعداد ۲۱۸ نفر تعیین شدند، و برای انتخاب این افراد از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. در این تحقیق روش گردآوری اطلاعات به دو صورت مطالعات میدانی و کتابخانه ای بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات در روش میدانی از نوع پرسشنامه بود که به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ۲۰ سوالی کوشکی و ولیان ( ۱۳۹۶ ) برای متغیر قابلیت های منابع انسانی و از پرسشنامه ۴۱ سوالی جاهد ( ۱۳۸۵ ) برای متغیر بهره وری کارکنان استفاده شده است. روایی محتوایی پرسشنامه از طریق اساتید و خبرگان مورد تایید قرار گرفت. و پایایی پرسشنامه از طریق آزمون آلفای کرونباخ محاسبه و برای پرسشنامه قابلیت های منابع انسانی عدد ۸۷ / ۰ و برای پرسشنامه بهره وری کارکنان عدد ۷۸۴ / ۰ بدست آمد و تایید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون خطی استفاده شده است. برای انجام آزمون های آماری از نرم افزار SPSS بهره گرفته شده است. یافته های تحقیق نشان داد که قابلیت های منابع انسانی از قبیل؛ قابلیت های استخدام، قابلیت های تخصص و قابلیت های عاطفی بر بهبود بهره وری کارکنان شعب بانک ملت ارومیه تاثیر مثبت و معناداری دارد.

کلید واژگان :

بهره وری ، کارکنان ، بانک ملت ارومیه



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک