چکیده :

هدف اصلی تحقیق حاضر ارائه راهکارهای توسعه تجارت الکترونیک در صنعت نساجی اردبیل با استفاده از نظریه داده بنیاد میباشد. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی کاربردی میباشد. در این تحقیق برای رسیدن نتایج از ابزار مصاحبه برای جمع اوری داده ها استفاده شده است. برای این منظور در ابتدا پنج نفر از کارشناسان و متخصصان تمامی واحدهای کارخانه نساجی اردبیل به عنوان پنل مصاحبه در نظر گرفته شد. سپس با مراجعه به آنها از آنها خواسته شد تا نظر خود را درباره ارائه راهکار توسعه تجارت الکترونیک در صنعت نساجی و پوشاک استان اردبیل اعلام نمایند مصاحبه به صورت حضوری و باز انجام شد. نتایج حاصل از مصاحبه ها شامل اطلاعات کیفی خامی بودند که نیازمند تحلیل برای رسیدن به مدل نهایی بودند برای این منظور از روش داده بنیاد برای دستیابی به مدل نهایی استفاده شد. با بررسی بدست آمده و طبقه بندی آنها در مجموع ۲۱ مفهوم استخراج شد در نهایت به مدلی دست مییابیم که نقش هر کدام از این عوامل را بر روی توسعه تجارت الکترونیک در صنعت نساجی و پوشاک در استان اردبیل را به ما نشان میدهد بعد از کدگذاری باز و کدگذاری محوری و نمودار مدل پارادایم به ۴ مولفه امت تجارت الکترونیک آموزش الکترونیکی خدمات الکترونیکی و مدلهای تجارت الکترونیکی دست یابیم کدگذاری انتخابی، مرحله اصلی نظریه پردازی است که بر اساس نتایج دو مرحله قبلی کدگذاری که به عنوان مراحل مقدماتی و زمینه ساز برای تئوری پردازی، مقوله ها و روابط مقدماتی را به عنوان سازهها و اصول اصلی تئوری در اختیار میگذارند به تولید تئوری پرداخته و به این ترتیب مقوله محوری را به شکلی نظام مند به دیگر مقوله ها ربط داده و آن روابط را در چارچوب یک روایت روشن میکنند همچنین مقوله هایی که نیازمند بهبود و توسعه بیشتری هستند را اصلاح میکنند.

کلید واژگان :

راهکارهای توسعه تجارت الکترونیک، صنعت نساجی اردبیل، نظریه داده بنیاد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک