چکیده :

پژوهش حاضر باهدف رابطه بین بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد کارآفرینانه در صنایع غذایی استان اردبیل می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مدیران و کارکنان ارشد صنایع غذایی در استان اردبیل است که برابر ۳۴۰ نفر می باشد. و حجم نمونه ۱۸۱ نفر به دست آمد که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. و برای اجرا منظور از نرمافزار آماری SPSS و SMAR PLS بهره گیرد. نتایج حاکی از این تحقیق ضریب مسیر بین مولفه های در فرضیه اول ۵۴۰,۰ به دست آمده است . مقدار آماره t نیز ۷۲,۳۲ به دست آمده است که از ۹۶/۱ بزرگتر بوده و نشان می دهد همبستگی مشاهدهشده معنادار است . لذا بازاریابی کارآفرینانه به طور مستقیم و مثبت بر عملکردکارآفرینانه تاثیر می گذارد. ضریب مسیر بین مولفه های در فرضیه دوم ۴۹۵,۰ به دست آمده است . مقدار آماره t نیز ۳۰,۲۲ به دست آمده است که نشان می دهد همبستگی مشاهدهشده معنادار است . لذا ایجاد ارزش به طور مستقیم و مثبت بر عملکردکارآفرینانه تاثیر می گذارد. ضریب مسیر بین مولفه های در فرضیه سوم ۶۸۵,۰ به دست آمده است . مقدار آماره t نیز ۷۲,۴۱ به دست آمده است که نشان می دهد همبستگی مشاهدهشده معنادار است . لذا مشتری مداری به طور مستقیم و مثبت بر عملکردکارآفرینانه تاثیر می گذارد. ضریب مسیر بین مولفه های در فرضیه چهارم ۴۸۲,۰ به دست آمده است . مقدار آماره t نیز ۵۲,۱۸ به دست آمده است که نشان می دهد همبستگی مشاهدهشده معنادار است . لذا نوآوری به طور مستقیم و مثبت بر عملکردکارآفرینانه تاثیر می گذارد. ضریب مسیر بین مولفه های در فرضیه پنجم ۷۰۱,۰ به دست آمده است . مقدار آماره t نیز ۱۸,۵۰ به دست آمده است که نشان می دهد همبستگی مشاهدهشده معنادار است . لذا ریسک پذیری به طور مستقیم و مثبت بر عملکردکارآفرینانه تاثیر می گذارد. ضریب مسیر بین مولفه های در فرضیه ششم ۵۹۸,۰ به دست آمده است . مقدار آماره t نیز ۶۱,۳۵ به دست آمده است که نشان می دهد همبستگی مشاهدهشده معنادار است . لذا فرصت محوری به طور مستقیم و مثبت بر عملکردکارآفرینانه تاثیر می گذارد. ضریب مسیر بین مولفه های در فرضیه هفتم ۶۰۱,۰ به دست آمده است . مقدار آماره t نیز ۶۱,۱۹ به دست آمده است که نشان می دهد همبستگی مشاهدهشده معنادار است . پیشگامی به طور مستقیم و مثبت بر عملکردکارآفرینانه تاثیر می گذارد. ضریب مسیر بین مولفه های در فرضیه هشتم ۷۴۸,۰ به دست آمده است . مقدار آماره t نیز ۸۱,۳۱ به دست آمده است که نشان می دهد همبستگی مشاهدهشده معنادار است . لذا بازاریابی کارآفرینانه به طور مستقیم و مثبت بر عملکرد کارآفرینانه تاثیر می گذارد.و در آخر پیشنهادهای کاربردی ارائه گردد.

کلید واژگان :

بازاریابی کارآفرینانه، عملکرد کارآفرینانه، صنایع غذایی، استان اردبیل



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک