چکیده :

پژوهش حاضر به دنبال بررسی این سؤال اساسی است که آیا بین سرمایه فکري با کارآفرینی درون سازمانی رابطه معناداري وجود دارد؟ روش تحقیق از نوع پیمایشی توصیفی است. مطالعه موردي نیز بر روي بانک صادرات مازندران صورت پذیرفته است. هدف از این تحقیق تبیین و شناخت رابطه بین ابعاد سرمایه فکري (انسانی، ساختاري، رابطهاي) با کارآفرینی درون سازمانی میباشد. جامعه آماري تحقیق حاضر شامل کلیه کارکنان شعب بانک صادرات استان مازندران است که شامل دیپلم و زیر دیپلم، فوقدیپلم، لیسانس و فوق لیسانس و بالاتر، به تعداد 555نفر میباشد. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 212نفر تعیین گردید و روش نمونهگیري پژوهش حاضر تصادفی ساده میباشد. دادههاي تحقیق با روش کتابخانه اي و میدانی گردآوري شده و ابزار مورداستفاده پرسشنامه هاي استاندارد بود. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفاي کرونباخ و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تأیید قرارگرفته اند. همچنین جهت تجزیه وتحلیل دادهها از آزمون همبستگی اسپیرمن با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج نشان میدهد بین تمامی مؤلفه هاي سرمایه فکري با کارآفرینی درونسازمانی رابطه معناداري وجود دارد

کلید واژگان :

سرمایه فکري، کارآفرینی درونسازمانی، بانک صادرات



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک