چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطهی میان کاهش علایم تکانشگری با کلاس های ورزشی در کودکان مبتلا به ADHD شهرستان ارومیه در سالتحصیلی 1402 انجام گردید. روش اجرای پژوهش حاضر توصیفی و از نوع شبه تجربی است. نمونه گیری بصورت تصادفی ساده و برای حجم نمونه از روشفرمول کوکران استفاده شده است. جامع آماری مورد مطالعه دانش آموزان ابتدایی پسر ناحیه 2 ارومیه است. روش تحلیل داده ها با نرم افزار spss26 میباشد. با توجه به نتایج احصاء شده از یافته های پژوهش، کلاس های ورزشی منظم در کاهش تکانشگری کودکان مبتلا به ADHD موثربوده است. نتایج بامقایسه میزان استراحت و همچنین میزان تکانشگری این کوئدکان با استفاده از آمار توصیفی و نمودار و جداول انجام شده است. این نتایج می تواند مورد استفاده مدیران آموزشی، مدیران مدارس و معلمان مقطع ابتدایی ناحیه 2 ارومیه قرار بگیرد.

کلید واژگان :

کودکان ADHD ؛ علائم تکانشگری؛ کلاس های ورزشی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک