چکیده :

یکی از مناسب ترین استراتژی هایی که سازمان ها می توانند جهت دستیابی و حفظ مزیت رقابتی اتخاذ کنند، تمرکز بر روی سرمایه فکری و دانش افراد است و به همین دلیل است که سازمان های امروزی مدیریت دانش را عاملی ضروری برای ثبات و موفقیت بلند مدت خود تلقی می کنند. در این بین توانایی خلق، انتقال ونگهداری دانش شاید مهمترین موضوع مورد نظر در مدیریت دانش است. سازمان های امروزی استفاده از ظرفیت سازمانی را به عنوان یکی از ابزارهای بهبود عملکرد خود مورد نظر قرار داده اند. هدف از اجرای پژوهش حاضر بررسی میزان ظرفیت اداره آموزش و پرورش برای اجرای مدیریت دانش بوده است. روش این پژوهش توصیفی مقطعی بوده و جامعه آماری این پژوهش، 11 نفر از پرسنل آموزش دبستان شهید صدوقی شهرستان دورود در سال تحصیلی 96-1395 که مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته با 11 سوال 5 گزینه ای بود. در این پژوهش جهت تحلیل داده ها از آزمون نمره گذاری استفاده شده است. نتایج تحلیل های آماری بیانگر این است که ظرفیت سازمان آموزش و پرورش برای اجرای مدیریت دانش در حد متوسطی وجود دارد.

کلید واژگان :

کلیدی: آموزش و پرورش، میزان ظرفیت، مدیریت دانش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک