چکیده :

هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین یادگیری مشارکتی، مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان است. برای این منظور، از یک نمونه 51 نفره از دانشآموزان که به طور تصادفی انتخاب شده بودند، استفاده شد. پرسشنامهای شامل سوالات مرتبط با استفاده از روشهای یادگیری مشارکتی، مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی تهیه و توزیع گردید. نتایج نشان داد که یادگیری مشارکتی بهبود قابل توجهی در مهارتهای اجتماعی دانشآموزان ایجاد کرده و تأثیر مثبتی بر پیشرفت تحصیلی آنان داشته است. دانشآموزانی که به طور منظم از یادگیری مشارکتی استفاده میکنند، تواناییهای ارتباطی و کار گروهی بالاتری داشته و نمرات تحصیلی بهتری کسب کردهاند. این تحقیق نشان میدهد که با ایجاد شرایط مناسب و ارائه آموزشهای لازم، میتوان از پتانسیل یادگیری مشارکتی برای بهبود کیفیت آموزش و یادگیری در مدارس بهرهبرداری کرد. با این حال، برای تعمیم نتایج به جمعیت بزرگتر و متنوعتر، نیاز به تحقیقات بیشتری است

کلید واژگان :

یادگیری مشارکتی، مهارتهای اجتماعی، پیشرفت تحصیلی، آموزش و پرورش، روشهای آموزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک