چکیده :

در شرکت¬های گسترده امروزی به دلیل تعداد مالکان و سهام¬داران، نظارت مستقیم بر عملکرد شرکت توسط سهامداران میسر نیست و گروه مزبور صرفاً می¬توانند از مزایای حاصله بهره‌مند گردند. پیدایش ایده¬های موجود در مورد حاکمیت شرکتی به سال 1771 برمی‌گردد. در این زمان آدام اسمیت موضوع جالبی را در مورد مراقبت از پول سهامداران توسط مدیران "ثروت و ملل" در اثر معروف خود بیان کرد. مطالعۀ حاضر با استفاده از روش ¬اسناد کاوی و مطالعۀ متون موجود در حوزۀ حاکمیت شرکتی با هدفی علمی و برحسب گردآوری اطلاعات به‌صورت توصیفی که هدف آن توصیف کردن شرایط یا پدیده‌های موردبررسی است، در راستای بررسی نظری و جامع مطالعات انجام‌شده در این حوزه، ابتدا به بیان مفاهیم حاکمیت شرکتی و نوآوری همچنین اصول آن پرداخته‌شده است. هدف این تحقیق بررسی رابطه بین نوآوری و حاکمیت شرکتی می‌¬باشد. حاکمیت شرکتی مربوط به نوآوری است، زیرا ویژگی‌های استراتژی‌های سرمایه‌گذاری نوآورانه وابسته به انگیزه¬ها و توانایی‌های سهام‌دارانی است که تحت کنترل هستند. هدف از این تحقیق تجزیه‌وتحلیل ارتباط و معناداری مؤسسات حاکمیت¬ شرکتی موجود و تطبیق ‌یافته در سطح شرکت در جذب و کشف فرصت¬های تکنولوژیکی جدید و تسهیل نوآوری و یادگیری سازمانی است. فرضیه‌هایی تدوین و تنظیم‌شده‌اند که ابعاد خاصی از نوآوری را به مؤسسات حاکمیت شرکتی در سطح شرکت مرتبط می‌سازد.

کلید واژگان :

حاکمیت شرکتی، نوآوری



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک