در عصر حاضر که رقابت بر سر سهم بیشتر بازار و بقا بسیار شدید است، نوآوری در کسب و کار و کسب مزیت رقابتی بسیار حائز اهمیت است. یکی از استراتژیهای کسب مزیت رقابتی توسعه خدمات جدید (NSD) است که با نوآوری عجین است. مدیران کسب و کار حوزه های متفاوت تجارت علی الخصوص بیمه ها و موسسات خدماتی، نمی توانند حجم رو به رشد دادهها و اطلاعاتی را نادیده بگیرند، آنها ناچارند تا با مباحث مرتبط با دادهها، چگونگی تحصیل دانش و دانایی از آنها و در نهایت به راهکارها، سیاستها و راهبردهای منبعث از این دانایی ها دست یابند، در این مقاله سعی شده است که روشهای بکارگیری تکنیک داده کاوی در توسعه خدمات جدید در صنعت بیمه که با سیل عظیمی از دادهها روبهرو است، جهت کسب مزیت رقابتی نشان داده شود. روش مورد استفاده در این تحقیق توصیفی میباشد.
کلید واژگان :کسب و کار، نوآوری، مزیت رقابتی، توسعه خدمات جدید، داده کاوی
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 7142674744790798
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : چکیده مقاله پذیرفته شده در کنفرانس ها(فایل کامل مقاله بارگزاری گردد)
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : پنجمین کنفرانس بین المللی بیمه
- برگزار کنندگان : دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
- تاریخ ثبت : 1393/12/28 10:14:07
- ثبت کننده : حسین بلوچی
- تعداد بازدید : 692
- تعداد فروش : 1