چکیده :

هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی میزان آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مفهوم استناد بوده است. این پژوهش، دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در دو بخش آشنایی آنان با مفهوم استناد و دلایل استناد از دیدگاه آنان سنجیده است. روش‌شناسی پژوهش: پژوهش به لحاظ هدف كاربردى بوده که از روش پيمايشى-تحليلی استفاده کرده است. برای نیل به اهداف پژوهش، علاوه بر مطالعات نظری و بررسی ادبیات پژوهش، داده‌ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته در مورد سنجش میزان آشنایی دانشجویان با مفهوم استناد جمع‌آوری شد. جامعه پژوهش همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی بودند. يافته‌ها: تحليل داده‌ها از طريق آمار توصيفى و استنباطی انجام شد و نتايج نشان داد که سطح آشنایی دانشجویان با مفاهیم استناد در وضعیت خوب قرار دارد. علاوه بر این، پژوهش به این نتیجه رسیده است که بین میزان آشنایی دانشجویان بر اساس شاخصه رشته تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد و دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی وضعیت بهتری دارند. همچنین بین میزان آشنایی دانشجویان با مصداق‌های استناد بر اساس شاخصه مقطع تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد و دانشجویان مقطع دکتری وضعیت بهتری دارند.

کلید واژگان :

اخلاق پژوهش، استناد، دانشجویان تحصیلات تکیملی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک