چکیده :

به دلیل رشد و توسعه سازمان¬ها و افزایش نقش آنها در اجتماع، پیامدهای اجتماعی و فعالیت¬های سازمان و تأثیرات آنها بر ذینفعان مختلف اهمیت روزافزون یافته است؛ به گونه¬ای که عملکرد اخلاقی و اجتماعی سازمان¬ها بر عملکرد کلی آنها تأثیرات قابل توجهی دارد. در این میان سازمان¬ها برای تحقق اهداف و مأموریت¬های خود علاوه بر رعایت استانداردها و قواعد سازمانی و قانونی، نیاز به مجموعه¬ای از رهنمودهای اخلاقی و ارزشی دارند که آنها را در این امر یاری کرده، با ایجاد هماهنگی و ثبات رویه حرکت به سمت وضعیت مطلوب را تسهیل نماید. در این مقاله به تبیین اهمیت موضوع اخلاق و مسئولیت اجتماعی سازمان¬ها، خصلت¬های اخلاق کسب و کار جدید، جایگاه آن در مدل مهم مدیریت کیفیت اروپا و نیز نقش آن در تدوین و اجرای استراتژی در متون مدیریت استراتژیک پرداخته می¬شود.

کلید واژگان :

اخلاق، اخلاقیات کار، مسئولیت اجتماعی، شرکت



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک