چکیده :

پژوهش حاضر به منظور بررسی راهکارهای مشارکت دبیران ومعلمان و مربیان در امر تربیت در امور مربوط به تربیت صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر در محدوده روشهای توصیفی و کاربردی ازنوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه معلمان و مدیران مدارس شهرستان دیواندره و گروه نمونه آن شامل150 نفر(زن/مرد) که با استفاده از فرمول کوکران و به صورت تصادفی بطوریکه تمامی اعضای جامعه کل شانس مساوی برای انتخاب شدن داشته باشند انجام گرفته است. ابزار جمع آوری اطلاعات بجز پرسشنامه و منابع کتابخانه ای از سایت های اینترنتی هم استفاده شده است. تجزیه و تخلیل داده ها و یافته های پژوهش به دو صورت توصیفی وتحلیلی، بگونه ای که مقادیر کمی مأخوذه از پرسشنامه با استفاده از جداول و درصد(آمارتوصیفی)و نتایج یافته ها با استفاده از آماره های تی و خی دو(آمار استنباطی) مورد بررسی قرار گرفته اند. در بررسی فرضیات مشخص گردید که مشارکت معلمان ومدیران در امور مربوط به تربیت بسیار پایین است و معلمان و مدیران دارای تحصیلات عالیه از افراد دارای سوادکمتر بیشتر در امر تربیت مشارکت می کنند، و افراد مشغول به خدمت در دروستا از افرادی که در شهر خدمت می کنند دارای بیشترین درصد مشارکت هستند.

کلید واژگان :

تربیت ، تربیت اسلامی ، معلمان و مدیران و مسئله تربیت



ارزش ریالی : 200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک