هدف شرکت¬ها از ایجاد رابطه بلندمدت با مشتریان کسب سود بیشتر میباشد. امروزه برای بازاریابان، بازاریابی رابطهمند در کنار درک صحیح رفتار مصرف¬کننده و رفع به موقع و بهینه خواسته و نیاز آنان میسر میباشد. لذا پژوهش حاضر با توجه به اهمیت مشتریان در صنعت خودرو به بررسی تأثیر بازاریابی رابطه¬مند بر رفتار مصرف-کننده در نمایندگی¬های گروه خودروسازی سایپا در استان اردبیل پرداخته است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی- همبستگی است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر محاسبه و برای بالا بردن سطح اطمینان 400 نفر جهت پاسخگویی به پرسشنامه به صورت تصادفی ساده انتخاب گردید. جهت یافتههای توصیفی از نرمافزار spss20 و برای اثبات فرضیهها از نرمافزار لیزرل 8.8 استفاده گردید، نتیجة یافته¬ها نشان می¬دهد رفتار مصرف¬کننده با ضریب مسیر (14/0) اعتماد (432/0)، تعهد (456/0)، ارتباطات (285/0) و شایستگی (337/0) تأییدشده که حاکی از تأثیر مثبت و معنادار بر رفتار مصرف¬کننده است و فرضیههای مدیریت تعارض (031/0-) و رضایت مشتری (044/0) رد شده که حاکی از عدم تأثیر مثبت و معنادار این متغیرها با رفتار مصرف¬کننده است.
کلید واژگان :بازاریابی رابطه¬مند، رفتار مصرف¬کننده، نمایندگی¬های سایپا استان اردبیل
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 7154236356421491
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : چکیده مقاله پذیرفته شده در کنفرانس ها(فایل کامل مقاله بارگزاری گردد)
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس چالش های نوین در مدیریت کسب و کار
- برگزار کنندگان : سازمان صنعتی استان اردبیل
- تاریخ ثبت : 1397/08/25 13:49:24
- ثبت کننده : سمیه صائب نیا
- تعداد بازدید : 289
- تعداد فروش : 0