چکیده :

به کارگیری تجارت الکترونیکی در حال حاضر یکی از مباحث داغ دنیای تجارت و اقتصاد می باشد. علت علاقهبه این امر در مزایای فراوان آن است که با حذف محدودیت زمانی و مکانی، کارایی و بهره وری را در کل سیستماقتصادی بالا برده است . لکن صرف داشتن علاقه به این موضوع کافی نیست،بلکه مهم این است که شرکت هاباید موفقیت لازم جهت استقرار تجارت الکترونیکی و به کارگیری آن را داشته باشند. از این رو سنجش اینموفقیت بسیار حایز اهمیت است.هدف ازاجرای پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر موفقیت سیاست های تجارتالکترونیکی بوده است. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی و از ابزار و شیوه ی جمع آوری اطلاعات منابع کتابخانهای، مقالات و سایت های معتبر علمی استفاده شده است . ظهور فناوریهای اطلاعات و ارتباطات جدید از قبیلفناوریهای ارتباطات از راه دور، شرکتها، افراد و سازمانها را قادر می سازد تا به کسب و کار و تجارت الکترونیکیمبادرت ورزند. این سازمانها، فرصتهایی را فراهم می کنند تا منابع و مهارت هایی را که به تنهایی توسط افراد آنسازمان، قابل دستیابی نیستند از طریق منابع بیرون سازمان در دسترس قرار گیرند و طبق تعریف، انجامالکترونیکی کسب و کار است که فرصتها و مزیتهای فراوانی را در اختیار شرکتها، دولتها، و هم مصرف کنندگانمی گذارد.

کلید واژگان :

تجارت الکترونیک ، فناوری اطلاعات ، عوامل موفقیت



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک