چکیده :

ارزش یک کالای فرهنگی فقط در میزان درآمد حاصله از آن کالای فرهنگی نیست، بلکه ارزش های اجتماعی، تاریخی و ملی آن نشان دهنده ی کارکرد موثر و ارزش افزوده ناشی از تولیدات سمعی و بصری است. البته کسب درآمد و ایجاد موازنه مثبت در فرمول هزینه – فایده در هیچ شرایطی نباید از منظر مدیریتی خارج شود. لیکن در یک نگاه کلی و براساس منافع عمومی تولید هر فیلم سینمایی و نمایش آن علاوه بر گردش مالی قدمی محکم به سوی ثبات فرهنگی و استقلال فرهنگی است. از این منظر حضور حامیانه دولت یک وظیفه محسوب می شود. در عمده کشورهای غربی ( فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و غیره ) تولیدات سینمایی از حمایت های وسیع و گسترده ای برخوردارند، به نحوی که هیچ تولید کننده ای با تولید فیلم سینمایی دچار خسارت نخواهد شد، اگرچه ممکن است منافعی را به دست نیاورد. تنها در آمریکا و هند عملا این موازنه به شکل مثبت و در کل فعالیت وجود دارد که به بررسی های ویژه ای نیاز است، توجه اصلی در این بخش نوع تولیدات با مخاطب گسترده در سراسر جهان، زیر ساخت های قدرتمند و امکانات متعدد بهره برداری به اشکال گوناگون کانون بررسی های دقیق می تواند قرار گیرد.

کلید واژگان :

ارزش افزوده، صنعت سینما، اقتصاد ایران



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک