استراتژی هاي ارزش آفرینی در شركت هاي هلدینگ:

1-
اثرگذاري مستقل Stand-alone:
در اين روش مدير شركت مادر می تواند تا جزئی ترین مسائل شرکت ها دخالت کرده و اعمال نظر کرده و یا پیشنهاد می دهد. این دخالت ها می تواند به صورت رسمی (تصویب یا رد طرح و غیره) یا غیر رسمی (در جلسات مدیریت) باشد

2- اثرگذاري به صورت اتصال یا ارتباط Linkage influence:
ارتباط بین کسب و کارها با هدف ایجاد فرآیندها، ساختارها، سیستم ها، راهنمایی کلی در خصوص مکانیسم قیمت گذاری، مکانیسم های مدیریت منابع انسانی، حقوق و دستمزد و سیستم های تشویقی بین کسب و کارهای مختلف، ارزش آفرینی می شود.

3- اثرگذاري به صورت ارائه خدمات سرویس Functional and Services influence:
در اين روش شركت مادر علاوه بر تاثير در تصميمات شركتها به منظور استفاده از مزيت عملكرد در مقياس ، گستره وسیعی از خدمات و سرویس های مشترک مورد نیاز را نيز به شركت ها ارائه می دهند.

4- اثرگذاری به صورت توسعه فعالیت های هلدینگ Corporate Development activities: شركت مادر با تغییر تركيب سبد دارائيها ارزش آفرینی می نماید که آن را توسعه پورتفولیو می نامیم. در اين روش با طراحی مجدد کسب و کار، خرید شرکت جدید و یا حذف شرکت غیر کارآمد از شرکت های تابعه خود ايجاد ارزش مي نمايد.