چکیده :

در دنياي كنوني، بين همة سازمانها از جمله كتابخانه‌ها، نوعي رقابت در جريان است و هر سازماني در تلاش است تا با تأكيد بر مزيت رقابتي، درآمد خود را بيش از هزينه‌هاي صرف شده افزايش دهد. در اين نوشته، پس از تعريف رقابت و مزيّت رقابتي، خلاصه‌اي از نظريه‌هاي مزيّت ارائه شده و تصويري اجمالي از اين مفهوم ارائه مي‌گردد. سپس مزيّت مطلق، نسبي و مطابقت آنها با فعاليتهاي كتابخانه‌اي، تشريح مي‌شود. در ادامه نيز پس از معرفي مزيّت رقابتي، ديدگاه‌ها و ابعاد گوناگون آن، مزيّت رقابتي منبع‌مدار و منابع مزيّت رقابتي معرفي مي‌گردد. در پايان نيز نقش مزيّت رقابتي در كتابخانه‌ها و مراكز اطلاع‌رساني و مراحل پيشنهادي براي ايجاد آن در كتابخانه‌ها و مراكز اطلاع‌رساني، مورد توجه و بررسي قرار مي‌گيرد.

کلید واژگان :

رقابت، مزيّت رقابتي، اقتصاد كتابخانه‌ها و مراكز اطلاع‌رساني



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک