مطالعه رفتار احزاب و نامزدها در اقتصادهاي مختلف توسعه يافته و درحال توسعه نشان مي دهد كه اين گروه ها در تبليغات انتخاباتي سعي ميكنند با ارائه سياستهاي اجتماعي متنوع، آراي مردم را به خود جذب نمايند. در اين ميان، هزينههاي بهداشت عمومي همواره به عنوان يكي از مهم ترين ابزارهاي جذب راي بين نامزدهاي انتخاباتي مطرح بوده است. سوال پژوهش حاضر آن است كه آيا مولفههاي چرخه هاي انتخاباتي تاثير معنيداري برروي رشد هزينههاي بهداشت عمومي در دو گروه كشورهاي توسعهيافته و درحالتوسعه منتخب دارند؟ براي پاسخگويي به اين سوال از دادههاي تابلويي مربوط بهدوره 2010-1994 استفاده شده است. بعد از انجام آزمون ايستايي متغيرها و آزمون هاسمن، بهمنظور آزمون فرضيههاي تحقيق، از دو روش تابلوييايستا (اثرات تصادفي) و تابلويي پويا براي تخمين مدل استفاده شده است. نتايج تحقيق نشاندهنده وجود چرخههاي انتخاباتي در هر دو دسته از كشورهاي مورد مطالعه است. به اين معني كه در كشورهاي موردمطالعه، سياستمداران قبل از برگزاري انتخابات، هزينههاي بهداشت عمومي را به اميد كسب سهم بيشتري از راي مردم افزايش دادهاند.
کلید واژگان :چرخه هاي انتخاباتي، هزينه هاي بهداشت عمومي، سياست هاي احزاب، راي، داده هاي تابلويي
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک