چکیده :

بیانیه های رسالت، یکی از رایجترین ابزارهای مدیریتی در کتابخانه ها به شمار می روند. این ابزار، بیان کننده اهداف و چشم اندازهای کتابخانه هستند و در نتیجه، تاثیری مستقیم بر محتوای وبگاه های کتابخانه ای می گذارند. این مقاله، به جنبه های مختلف بیانیه های رسالت در وبگاه های کتابخانه های دانشگاهی می پردازد و نحوه اشاعه آن را از طریق وبگاه کتابخانه، به بازدیدکنندگان نشان می دهد. یافته ها، نشان داد که 52 درصد از کتابخانه های دانشگاهی، فاقد بیانیه رسالت در وبگاه کتابخانه ای خود هستند و 93 درصد نیز مکان مناسبی در سراصفحه خود برای انتقال بیانیه رسالتشان به بازدیدکنندگان وبگاه انتخاب نکرده اند. در پایان، نتایج این پژوهش، در مقایسه با یافته های تازه ترین بررسی انجام شده در وبگاه کتابخانه های دانشگاهی عضو ARL، بررسی شده است.

کلید واژگان :

بیانیه رسالت، وب سایت، کتابخانه ها، ایران



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک