چکیده :

اين پژوهش سعی بر آن دارد تا ميزان استفاده دانشجويان دوره هاي الكترونيكي از منابع اطلاعاتي مربوط به رشته تحصيلي خود را مشخص نماید. مشخص نمودن مشكلاتي كه دانشجويان در دسترسي به اطلاعات مربوط به رشته تحصيلي با آنها مواجه مي شوند و ارائه راهكارهايي در راستاي تامين نيازهاي اطلاعاتي دانشجويان مجازي جزو اهداف جزئي پژوهش حاضر می باشد. جهت انجام اين پژوهش از روش تحقيق پيمايشي استفاده شده است. جامعه آماري پژوهش حاضر را دانشجويان دوره هاي الكترونيكي دانشگاه شيراز در سال تحصيلي 85-1384 تشكيل مي دهند و ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه می باشد. یافته ها نشان مي دهد که اکثر دانشجویان مجازی اقدام به استفاده از منابع اطلاعاتی می نمایند و میزان استفاده آن ها تقریباً در سطح متوسط قرار دارد. تجزیه و تحلیل نتایج مشخص نمود که در بین گروه های سنی مختلف از نظر میزان استفاده رابطه معناداری وجود دارد. هم چنین از نظر میزان استفاده در بین مقاطع تحصیلی نیز اختلاف معنادار است. از جانب دیگر، مهم ترین مشکل دانشجویان در دسترسی به منابع اطلاعاتی عدم وجود کتابخانه دارای اطلاعات مربوط و مناسب، و مهم ترین دلیل عدم استفاده دانشجویان از منابع اطلاعاتی نداشتن فرصت کافی برای خواندنی های اضافی می باشد.

کلید واژگان :

آموزش الکترونیکی، کتابخانه ها و منابع اطلاعاتی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک