چکیده :

شرکت‌های دانش‌بنیان باید مدل‌های کسب‌وکارشان را برای تطبیق راهبرد‌های نوآوری باز و افزایش عملکرد نوآورانه دوباره سازمان‌دهی کنند. ادبیات موضوعی درباره هماهنگی و هم‌ترازی مدل کسب و کار و راهبرد نوآوری باز درون‌گرا در طی دهه اخیر افزایش داشته، اما در داخل کشور توجهی بدان نشده است، چنان‌که به سختی می‌توان به مقاله‌ای فارسی در این باره دست یافت. لذا این تحقیق در پی مطالعه همین موضوع برآمده است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی، از نظر نوع، کیفی و با توجه نحوه گردآوری‌ داده‌ها، کتابخانه‌ای و مبتنی بر منابع برخط خارجی است. مقاله ضمن دسته‌بندی انواع راهبردهای نوآوری باز درون‌گرا، تلاش می‌کند نشان دهد ‌که چگونه اتخاذ انواع راهبرد‌های نوآوری باز درون‌گرا، مدل کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان را با توجه به محتوا (مجموعه‌ای از فعالیت‌های اصلی)، ساختار (واحدهای سازمانی انجام‌دهنده فعالیت‌ها و راه‌هایی که این واحد‌ها به هم مرتبط می‌شوند)، و نظارت بر تعاملات (سازوکار‌هایی برای کنترل واحدهای سازمانی و ارتباط بین واحد ها) تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.

کلید واژگان :

نوآوری باز، درون‌گرا، مدل‌ کسب‌وکار، شرکت‌های دانش‌بنیان



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک