چکیده :

در تفكر پويايي¬شناسی سيستم، با استفاده از ابزارها و فرآيندها درک رفتار سيستم¬های پيچيده ممكن شده و به تبع آن در تصميم¬گيري¬ها، سياست¬های مناسب اتخاذ مي¬شود تا بتوان تغييرات را در مسير صحيح هدايت نمود. روش تحقیق حاضر کیفی و از نوع مصاحبه می¬باشد که در اين تحقيق با تكنيک سيستم پويا، مدل¬سازي احياي خدمات در هتل¬ها انجام شده و تأثیر آن در بلندمدت بر برند و افزايش مشتريان تشریح گردیده است. در ادامه ضمن معرفي احيای خدمات با تفکر سيستم دايناميک و در نظر گرفتن تمامي ابعاد مسأله از قبيل تربيت و بکارگيري کادري آموزش ديده و مجرب، کيفيت نيروي انساني، کيفيت خدمات، هزينه تمام شده مشتري (قيمت)، احياي خدمات و حل و فصل سريع ادعاها و شکايات مشتريان، درجه جذابيت هتل نزد مشتريان و رقباي ديگر، شبيه¬سازي از تأثيرات هر کدام از متغيرها به خصوص احياي خدمات بر ميزان مشتريان و وفاداري آن-ها صورت گرفته است. جامعه آماری تحقيق، 100 نفر از کارشناسان و مشتريان هتل¬هاي 3 ستاره و بالاتر شهر مشهد می¬باشد که به کمک نرم افزار ونسیم و اطلاعات موجود در ادبيات تحقيق، در افق ديدي به مدت 58 سال (1450-1392)، به تعيين سياست¬ها و استراتژی¬های مناسب پرداخته است و با تشريح سناريوهای مختلف، عوامل موثر بر وفاداري مشتريان هتل¬ها در دنياي رقابتي استخراج گرديده است.

کلید واژگان :

احياء خدمات، رضايت مشتريان، ارتباطات کلامي، وفاداري مشتريان



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک