چکیده :

آینده کشاورزي ارگانیک، تا حدزیادي، بستگی به تقاضاي مصرفکنندگان و انگیزه آنها بهمنظور پرداخت هزینه اضافی جهت خرید محصولات ارگانیک دارد و در واقع، مصرف کنندگان نقش محوري در سرمایه گذاري آینده کشاورزي ارگانیک دارند. رشد تقاضاي مصرف کنندگان جهت محصولات سبز یا عاري از مواد شیمیایی به گسترش مزارع ارگانیک که بهعنوان بخشی از جنبش گسترده تر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است، منجر می شود. در نهایت، انتخاب مصرفکنندگان در کل زنجیره تولید محصولات ارگانیک براي تولیدکنندگان مهم است. بنابراین، یک درك عمیق از مکانیسم هایی که مردم را به استفاده از این محصولات تشویق میکند، مهم است. هدف این مطالعه بررسی سازه هاي الگوي اعتقادات سلامت بر تمایل مصرفکنندگان به استفاده از میوههاي ارگانیک بود. روش نمونه گیري به صورت تصادفی از 204 سرپرست خانوار انجام گرفت. نتایج مدل معادلات ساختاري نشان داد که دو متغیر منافع یا مزایاي درك شده و گرایش به تندرستی بر تمایل افراد به استفاده از میوه هاي ارگانیک تأثیر داشته است. که این دو متغیر قادر به پیشبینی 58 درصد از تمایلات مصرف- کنندگان به استفاده از میوه هاي ارگانیک بودند.

کلید واژگان :

میوه ارگانیک، تمایل مصرف کنندگان، تندرستی و مدل اعتقادات سلامت.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک