برخورداري از سرمايه اجتماعي قوي، منجر به دسترسي سريع و با زمانبندي مناسب به مجموعه متنوعي از اطلاعات رقابتي ميشود. از اينرو اطلاعات دريافتي از افراد مورد اطمينان که معمولاً دقيق، مرتبط و قابل اتکا هستند؛ يکي از مؤلفههاي کليدي فرصتهاي کارآفريني به شمار ميآيد. نوآوري پژوهش حاضر در بررسي توأم سرمايه اجتماعي و بازاريابي با استفاده از روش شناسي نگاشت مفهومي بهمثابه تركيبي از روشهاي استقرايي و قياسي است. در فرايند اجرای پژوهش از روش نمونهگيری هدفمند ملاکی و مصاحبههای نيمهساختار يافته عميق با 10 نفر از خبرگان موضوع تا مرحله اشباع نظري استفاده شد. نتايج مطالعه گوياي جايگاه برجسته و نمايان سرمايه اجتماعي و ابعاد آن در فعاليتهاي بازاريابي بنگاههای کارآفرین است؛ به طوريکه سرمايه اجتماعي بر 5 خوشه آمیخته بازاریابی، کنترل و ارزیابی بازار، تحقیقات بازار و تحلیل رفتار مشتری، عوامل راهبردی و عوامل درون سازمانی و 15 زیرخوشه توزیع؛ ترفیع؛ قیمت و محصول (آمیخته بازاریابی)؛ مشتریان، رقبا، تأمینکنندگان ف، سیستمها و روشهای(کنترل و ارزیابی بازار)؛ رفتار مشتری ، سیستمها، روش (تحقیقات بازار و تحلیل رفتار مشتری)؛ ساختار ، شیوه، کارکنان (عوامل درون سازمانی)؛ مشتری و ورود به بازار(عوامل راهبردی) را نگاشت میکند.
کلید واژگان :سرمایه اجتماعی، بازاریابی، بنگاههای کارآفرین، نگاشت مفهومی، صنايع غذايي.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک