چکیده :

در اين مقاله كاربرد كنترل مد لغزشي براي سيستم كروز كنترل قطارهاي پرسرعت در حضور عدم قطعيتهاي پارامتري و اغتشاشات خارجي مطالعه شده است. در ابتدا، يك قانون فيدبك حالت مد لغزشي طراحي شده تا خطاي رديابي را به يك مجموعه مثبت ناورداي به اندازه دلخواه محدود كه شامل مبدأ است، سوق دهد. نشان داده شده است كه تحت شرايط مناسب، ميتوان به طور همزمان به رديابي و دفع اغتشاش دست يافت. سپس با هدف مقاومسازي كنترلكننده در برابر نامعينيهاي با حد بالاي نامعلوم، يك مكانيزم تطبيقي براي تنظيم بهرههاي كليدزني ارائه شده است. به منظور كاهش زيگزاگ در سيگنال كنترلي، تغييري در قانون كنترل ايجاد شده است كه توانايي دستيابي به رديابي خروجي را با سيگنال كنترلي نرمتر دارا ميباشد. طراحي ارائه شده براي دو نوع قطار انجام شده و از طريق پيادهسازيهاي عددي با همديگر مقايسه ميشوند.

کلید واژگان :

قطار پرسرعت، كنترل مد لغزشي، قانون تطبيق، عدم قطعيتهاي پارامتري



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک