چکیده :

به دلیل ویژگی های ذاتی خدمات، برندسازی مهم ترین جنبه بازاریابی خدمات است. از لحاظ تاریخی مدیریت برند جزو واحد اقتصادی هتل ها نبود اما در دهه های گذشته این وضعیت تا حدی تغییر کرد به طوری که مدیریت برند به مثابه یکی از مهم ترین عرصه های گسترشی واحد اقتصادی و تحقیقات در صنعت هتل داری شد. از دیدگاه مصرف کننده، مزایای کلیدی رشد برندینگ در هتل داری شامل کاهش ریسک های ادراکی و هزینه های جست وجو و تسهیل فرآیند تصمیم گیری خرید است و از نظر صاحبان برند، مزایای اصلی شامل به دست آوردن سهم بازار بیشتر در برابر رقبا و توانایی حفظ مشتری از طریق ایجاد وفاداری می شود. هدف پژوهش " بررسی تاثیر امضای برند بر تحریک نگرش مشتریان هتل های شهرستان زنجان " می باشد. جامعه آماری تحقیق پیش رو کلیه شامل کلیه مشتریان هتل های شهرستان زنجان به تعداد نامحدود و غیر قابل شمارش است. تعداد نمونه 483 نفر در نظر گرفته شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های محقق ساخته استفاده شده است که دارای روایی و پایایی مناسب می باشد. نتایج نشان دهنده تاثیر کیفیت فیزیکی بر رضایت مصرف کننده می باشد. یعنی با افزایش یک انحراف استاندارد در متغیر کیفیت فیزیکی ، مقدار رضایت مصرف کننده به مقدار 060.0 انحراف استاندارد افزایش مییابد.

کلید واژگان :

امضای برند، تحریک نگرش، مشتریان، هتل های شهرستان زنجان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک