چکیده :

اين پژوهش به منظور بررسى نگرش هنرجويان كشاورزى نسبت به يادگيرى الكترونيكى و مانعهاى بكارگيرى آن انجام شد. جامعه آمارى تحقيق شامل كليه ى هنرجويان هنرستان كشاورزى شهرستان ديواندره با استفاده از جدول نمونه گيرى كرجسى و مورگان، 116 نفر هنرجو به روش نمونه گيرى .(N = بود ( 165 طبقه اى تصادفى با انتساب متناسب براى بررسى گزينش شدند. ابزار اصلى تحقيق براى جمع آورى داده ها α۲=۰/ پرسشنامه اى بود كه روايى آن توسط گروه متخصصان و پايايى آن باضريب آلفا كرونباخ تاييد شد ( ۷۷ انجام شد. نتايج تحقيق نشان داد كه بيشتر SPSSWin تجزيه و تحليل داده ها با نرم افزار 18 .(α۱=۰/۷۹ ، هنرجويان كشاورزى نگرش مثبتى نسبت به يادگيرى الكترونيكى ندارند. همچنين، نتايج مقايسه ميانگين ها نشان دادند كه بين نگرش هنرجويان نسبت به يادگيرى الكترونيكى پايه رشته تحصيلى، شركت در دوره هاى آموزش رايانه و داشتن رايانه در خانه اختلاف معنى دارى وجود دارد. علاوه بر اين، نتيجه تحليل عاملى، نشان داد كه مانع هاى بكارگيرى يادگيرى الكترونيكى در سه عامل؛ زيرساختى، حمايتى و دانشى و نگرشى طبقه بندى مى شوند.

کلید واژگان :

يادگيرى الكترونيكى، نگرش دانشجويان، هنرجويان كشاورزى، مان عهاى يادگيرى الكترونيكى،



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک