زمینه و هدف: یادگیری دانشجویان در محیط آموزش بالینی جزء اساسی برنامه آموزشی می باشد. محیط شامل عواملی است که آموزش و یادگیری را تحت تأثیر قرار می دهد. بمنظور آشنایی با نقطه نظرات دانشجویان و مربیان، این مطالعه با هدف مقایسه دیدگاه های دانشجویان و مربیان دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری- مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نسبت به وضعیت محیط آموزش بالینی در سال 1387 انجام شد. روش کار: از 124 دانشجو پرستاری و مامایی، اتاق عمل و هوشبری که در دانشکده های فوق، مشغول گذراندن کارآموزی در عرصه بودند و 21 مربی، استفاده شد. پرسشنامه ای تهیه گردید. مجموع نمرات هر بخش با توجه به میانگین و انحراف معیار مشخص شده و نقش هر کدام، برای دیدگاه دانشجویان و مربیان، از نظر رشته، مقطع و سال ورود به تفکیک بررسی شد. یافته ها :5/35% دانشجویان پرستاری، 29% مامایی، 7/17% اتاق عمل و 7/17% هوشبری بودند. بین میانگین امتیازات دیدگاه مربیان و دانشجویان، تنها در بعد امکانات محیطی بیمارستان، تفاوت معنی داری دیده نشد(p>0.05). نتیجه گیري: نتايج نشان دادند كه دیدگاه هاي دانشجویان و مربیان نسبت به وضعیت محیط آموزش بالینی با یکدیگر تفاوت هایی داشت که شناسایی آنها در جهت بررسی مشکلات کلیدی و بهبود کیفیت محیط آموزش بالینی مؤثر هستند.
کلید واژگان :محیط آموزش بالینی، دانشجو، مربي
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک