هدف پژوهش پيش رو، بررسي تأثير ویژگیهای دیداری و کارکردی بستهبندی بر خرید محصولات غذایی با نقش تعدیلگری متغیرهای بومشناختي است. اين پژوهش از ديد روش، توصیفی/ پیمایشی و از نظر هدف، پژوهشي کاربردی است. دادههاي پژوهش با كمك پرسشنامههايي گردآوري شد كه در میان مشتریان پنج فروشگاه عمدهي مواد غذاييِ شهر شیراز به تعداد 400 نفر توزیع شد. در سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی محتوایی و در سنجش پایایی، از روش آلفای کرونباخ (برای کل پرسشنامه و متغیرهای پژوهش بهصورت جداگانه) استفاده شده است. نتايج پژوهش حاكي از آن بود كه ویژگیهای دیداری و کارکردی بستهبندی، هر دو بر خرید مواد غذایی اثرگذارند، اما تأثير ویژگیهای دیداری بیشتر از ویژگیهای کارکردی است. در اين میان زیرمؤلفههای ویژگی دیداری، مؤلفهي اطلاعات روی بستهبندی و در میان زیرمؤلفههای کارکردی، مؤلفهي دوام بستهبندی، بیشترین اثر را بر خرید مواد غذایی دارند. از سوی دیگر، مشخص شد که ویژگیهای بومشناختي توانستهاند اکثر روابط میان ویژگیهای بستهبندی و خرید مواد غذایی را تعدیل كنند.
کلید واژگان :ويژگي ديداري بسته بندي، ويژگي كاركردي بسته بندي، متغيرهاي بو مشناختي.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک